Страницы

გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა

საგანი
ისტორია

მასწავლებელი
თეა დოლიძე

სწავლების საფეხური
საბაზო IX კლასი

მოსწავლეთა პროფილი
28 მოსწავლე

გაკვეთილის მთავარი თემა
საქართველოს დიდი მეფეები

გაკვეთილის ტიპი
შემაჯამებელი

გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები ეცნობიან საქართველოს გამორჩეული მონარქების მოღვაწეობას,მოიძიებენ მათ შესახებ როგორც ისტორიულ ასევე ლიტერატურულ წყაროებს, წარმოაჩენენ მათ პიროვნულ ღირსებებს. შეძლებენ ტექსტის, წყაროების დამუშავებას და ანალიზს, პიროვნების როლის განსაზღვრას სახელმწიფოს მმართველობაში. გაერკვევიან კონკრეტულ ეპოქაში  მომხდარი ცვლილებების მიზეზებში.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მიზნები და შედეგები/სტანდარტები
ისტ.IX.3. მოსწავლესშეუძლია დახასიათოს ქართულისახელმწიფო მმართველობითსტრუქტურები. განსაზღვროს პიროვნების როლი საზოგადოებაში.
მოსწავლეები უკეთ გაეცნონ გამორჩეული ქართველი მეფეების მანამდე უცნობ მხარეს. შეძლონ კრიტიკულად მიუდგნენ ისტორიკოსების მოსაზრებებს და ჩანაწერებს, რათა დაადგინოს სინამდვილე .  ნათლად დააფიქსირონ საკუთარი აზრი, იმსჯელონ და შეაფასონ მეფეების მოღვაწეობის როგორც დადებით ასევე უარყოფით მხარეები და შაფასონ.უკვე მიღებული  და გაანალიზებული ცოდნის საფუძველეზე  პარალელები გაავლონ თანამედროვეობასთან და შეადარონ თანამედროვე პოლიტიკურ ლიდერებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქის ქართული სამეფოების სახელმწიფო მოწყობის შესახებ. გამოავლენს მათ შორის მსგავსებებსა და განსხვავებებს;
  • ახასიათებს და ადარებს სხვადასხვა პერიოდში საქართველოში სახელმწიფოს მმართველობითსტრუქტურებში განხორციელებულ რეფორმებს;
  • ახასიათებს დაადარებს სახელმწიფო მმართველობის ფორმებსა და  სტრუქტურებს, მსჯელობს მათი ფუნქციების შესახებ;
მსჯელობს პოლიტიკური მოღვაწის შესახებ, აანალიზებენ მის    მიერ არჩეულ საგარეო და საშინაო კურსს.



წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებს შესწავლილი აქვთ შესაბამისი ეპოქა, იცნობენ საქართველოს საშინაო და საგარეო ვითარებას აღნიშნულ ეპოქაში.
გაკვეთილის მსვლელობა
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
I ფაზა: პრეზენტაცია
მოძიებული და დამუშავებული ინფორმაციის საფუძველზე ჯგუფების მიერ პრეზენტაციის წარდგენა:
1.      ჯგუფი: „  ქართლის მეფე ფარნავაზი“ -6წთ
2.      ჯგუფი: „მეფე ვახტანგ გორგასალი“ -6წთ
3.      ჯგუფი: „ გაერთიანებული საქართველოს მეფე დავით აღმაშენებელი“ -6წთ
4.      ჯგუფი: „ოქროს ხანა-თამარ მეფე“ -6წთ
5.      ჯგუფი: „ მეფე გიორგი ბრწყინვალე“ -6წთ
2ფაზა: შეჯამება
ჯგუფები ერთმანეთს უსვამენ დამატებით კითხვებს და აანალიზებენ და აფასებენ მეფეების მოღვაწეობას -5 წთ
3 ფაზა: შეფასება
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს განმავითარებელ შეფასებას რუბრიკის მიხედვით -4წთ, მოსწავლეები აკეთებენ  თვითშეფასებას რუბრიკის მიხედვით 5წთ
შეფასების საგანი და პროცედურები
განმავითარებელი შეფასება,  ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლეების თვითშეფასების რუბრიკა
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
მოსწავლის სახელმძღვანელო 9 კლასის  „ისტორია“,სასწავლო გზამკვლევები „ქართლის ცხოვრება“,  საქართველოს ისტორიის ნარკვევები. ინტერნეტრესურსები.
მოსწავლეთა შეფასება კომენტარებით
შეფასების რუბრიკების მიხედვით













ჯგუფის მუშაობის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული

უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
დაიცვეს დროის ლიმიტი
ლიდერის როლი
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას










ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა

იყავი თუ არა მზად ჯგუფში მუშობისთვის?

რამდენად დროულად და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?

რა გააკეთე ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?


რას გააკეთებდი შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?

ხარ თუ არა კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ სამუშაოს დასრულების შემდეგ?




 გაკვეთილის გეგმა

საგანი
სამოქალაქო განათლება

მასწავლებელი
თეა დოლიძე

სწავლების საფეხური
საშუალო IXა კლასი

მოსწავლეთა პროფილი
29 მოსწავლე

გაკვეთილის მთავარი თემა
ადრეული ქორწინება

გაკვეთილის ტიპი
დისკუსია

გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები შეიძენენ მსჯელობის და ანალიზის უნარს. განუვითარდებათ ურთიერთმოსმენის კულტურა და ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულიმიზნები და შედეგები/სტანდარტები

მოქ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი  პიროვნული  თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.

მოქ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების განვითარებისათვის.

მოქ. IX 6.მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებრივი უსაფრთხოების  ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ:
·      განმარტავს ადამიანურ ღირსებას, მოჰყავს მაგალითები ცხოვრებიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან მისი შელახვისა და დაცვის შესახებ;
·      დისკუსიის დროს ავლენს ადამიანის ღირსების პატივისცემას (მაგ.: მის საწინაღმდეგო მოსაზრებას ბოლომდე ჩუმად, აუღელვებლად უსმენს; საკუთარ პოზიციას იცავს ან სხვის მოსაზრებას ეწინააღმდეგება პირად თვისებებზე საუბრის გარეშე და.შ.);
მსჯელობს იმპულსურ ქცევასა (”მინდა”) და ნებელობით ქცევას (”საჭიროა”) შორის განსხვავებაზე, მოჰყავს კონკრეტული მაგალითები და აკეთებს დასაბუთებულ არჩევანს მათ შორის.
მსჯელობს ოჯახზე, როგორც საზოგადოების ძირითად ღირებულებასა და ადამიანის ძირითად გარემოზე. გამოკვეთს ოჯახის სტრუქტურას და ფუნქციურ როლებს მასში. აანალიზებს ოჯახში პასუხისმგებლობების განაწილების საკითხს და მსჯელობს საკუთარ პასუხისმგებლობაზე
შეფასების საგანი და პროცედურები
განმავითარებელი შეფასება, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა,
მოსწავლეების თვითშეფასების რუბრიკა
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
მოსწავლის სახელმძღვანელო 9 კლასის  სამოქალაქო განათლება
ინტერნეტრესურსები

წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციას ადრეული ქორწინების მიზეზებზე  და შედეგებზე.
გაკვეთილის მსვლელობა
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
მოსწავლეების სხედან ჯგუფებად საკუთარი ინტერესებისა და სურვილების გათვალისწინებით
I ფაზა-შესავალი
აქტივობა 4 წთ
მასწავლებელი აკეთებს მოკლე მიმოხილვას თემის შესახებ.აკონკრეტებს გაკვეთილის მიზანს.
II ფაზა-მოძიებული ინფორმაციების მოსმენა-გაცნობა
აქტივობა 20 წუთი
მოსწავლეები აკეთებენ მოხსენებას მოძიებული ინფორმაციის საფუძველეზე. მათ ქონდათ მოყვანილი ადრეული ქორწინების სტატისტიკური მონაცემები ქვეყნების და წლების მიხედვით. არგუმენტირებულად გამოკვეთილი და დადასტურებული ქონდათ ადრეული ქორწინების დადებითი და უარყოფითი მხარეები.
III ფაზა-დისკუსია
აქტივობა-15 წუთი
მოსწავლეები მსჯელობენ ადრეული ქორწინების დადებით და უარყოფითმხარეებზე, მოჰყავთ მაგალითები საქართველოს კუთხეებში გამოვლენილი ადრეული ქორწინების საფუძველზე.
IV ფაზა-შეფასება
აქტივობა 5  წუთი
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებას

მოსწავლეთა შეფასება კომენტარებით
შეფასების რუბრიკების მიხედვით













ისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–9-10
მოსმენა
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
ხშირად უსმენს დაუყურებსორატორს
ყოველთვისუსმენს დათვალყურსადევნებსორატორს
საუბარი
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
ძირითადადმეტყველებაგასაგებიაზოგჯერუყურებს მსმენელს
მეტყველებსმკაფიოდ,უყურებს მსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესიაქვსარგამოხატავს ან ვერუკავშირებს თავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიოთემის გარშემო
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმისაჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში,და იშვიათადმაგრამ არღვევსდისკუსიის წესებს
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
მოსაზრებისარგუმენტირება
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტებიდა ცნებები
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებითარისლოგიკურიკავშირისაკითხთან
არავერბალურიკომუნიკაცია
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს(თვალითჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები









ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა მზად ჯგუფში მუშობისთვის?

რამდენად დროულად და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?

რა გააკეთე ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?


რას გააკეთებდი შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?

ხარ თუ არა კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ სამუშაოს დასრულების შემდეგ?




                                                   გაკვეთილის გეგმა

საგანი
სამოქალაქო განათლება

მასწავლებელი
თეა დოლიძე

სწავლების საფეხური
საშუალო IXა კლასი

მოსწავლეთა პროფილი
29 მოსწავლე

გაკვეთილის მთავარი თემა
ადრეული ქორწინება

გაკვეთილის ტიპი
დისკუსია

გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
მოსწავლეები შეიძენენ მსჯელობის და ანალიზის უნარს. განუვითარდებათ ურთიერთმოსმენის კულტურა და ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულიმიზნები და შედეგები/სტანდარტები

მოქ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი  პიროვნული  თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.

მოქ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია  გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების განვითარებისათვის.

მოქ. IX 6.მოსწავლეს შეუძლია  საზოგადოებრივი უსაფრთხოების  ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ:
·      განმარტავს ადამიანურ ღირსებას, მოჰყავს მაგალითები ცხოვრებიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან მისი შელახვისა და დაცვის შესახებ;
·      დისკუსიის დროს ავლენს ადამიანის ღირსების პატივისცემას (მაგ.: მის საწინაღმდეგო მოსაზრებას ბოლომდე ჩუმად, აუღელვებლად უსმენს; საკუთარ პოზიციას იცავს ან სხვის მოსაზრებას ეწინააღმდეგება პირად თვისებებზე საუბრის გარეშე და.შ.);
მსჯელობს იმპულსურ ქცევასა (”მინდა”) და ნებელობით ქცევას (”საჭიროა”) შორის განსხვავებაზე, მოჰყავს კონკრეტული მაგალითები და აკეთებს დასაბუთებულ არჩევანს მათ შორის.
მსჯელობს ოჯახზე, როგორც საზოგადოების ძირითად ღირებულებასა და ადამიანის ძირითად გარემოზე. გამოკვეთს ოჯახის სტრუქტურას და ფუნქციურ როლებს მასში. აანალიზებს ოჯახში პასუხისმგებლობების განაწილების საკითხს და მსჯელობს საკუთარ პასუხისმგებლობაზე
შეფასების საგანი და პროცედურები
განმავითარებელი შეფასება, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა,
მოსწავლეების თვითშეფასების რუბრიკა
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
მოსწავლის სახელმძღვანელო 9 კლასის  სამოქალაქო განათლება
ინტერნეტრესურსები

წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეები ფლობენ ინფორმაციას ადრეული ქორწინების მიზეზებზე  და შედეგებზე.
გაკვეთილის მსვლელობა
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
მოსწავლეების სხედან ჯგუფებად საკუთარი ინტერესებისა და სურვილების გათვალისწინებით
I ფაზა-შესავალი
აქტივობა 4 წთ
მასწავლებელი აკეთებს მოკლე მიმოხილვას თემის შესახებ.აკონკრეტებს გაკვეთილის მიზანს.
II ფაზა-მოძიებული ინფორმაციების მოსმენა-გაცნობა
აქტივობა 20 წუთი
მოსწავლეები აკეთებენ მოხსენებას მოძიებული ინფორმაციის საფუძველეზე. მათ ქონდათ მოყვანილი ადრეული ქორწინების სტატისტიკური მონაცემები ქვეყნების და წლების მიხედვით. არგუმენტირებულად გამოკვეთილი და დადასტურებული ქონდათ ადრეული ქორწინების დადებითი და უარყოფითი მხარეები.
III ფაზა-დისკუსია
აქტივობა-15 წუთი
მოსწავლეები მსჯელობენ ადრეული ქორწინების დადებით და უარყოფითმხარეებზე, მოჰყავთ მაგალითები საქართველოს კუთხეებში გამოვლენილი ადრეული ქორწინების საფუძველზე.
IV ფაზა-შეფასება
აქტივობა 5  წუთი
მასწავლებელი აძლევს მოსწავლეებს განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებას

მოსწავლეთა შეფასება კომენტარებით
შეფასების რუბრიკების მიხედვით













ისკუსიის შეფასების რუბრიკა

შეფასება
1–4
5–7
8–9-10
მოსმენა
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
ხშირად უსმენს დაუყურებსორატორს
ყოველთვისუსმენს დათვალყურსადევნებსორატორს
საუბარი
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
ძირითადადმეტყველებაგასაგებიაზოგჯერუყურებს მსმენელს
მეტყველებსმკაფიოდ,უყურებს მსმენელს
მონაწილეობა
მცირე ინტერესიაქვსარგამოხატავს ან ვერუკავშირებს თავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიოთემის გარშემო
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმისაჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
კოოპერაცია
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში,და იშვიათადმაგრამ არღვევსდისკუსიის წესებს
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
მოსაზრებისარგუმენტირება
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტებიდა ცნებები
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებითარისლოგიკურიკავშირისაკითხთან
არავერბალურიკომუნიკაცია
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს(თვალითჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები









ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა მზად ჯგუფში მუშობისთვის?

რამდენად დროულად და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?

რა გააკეთე ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?


რას გააკეთებდი შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?

ხარ თუ არა კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ სამუშაოს დასრულების შემდეგ?



1c

Комментариев нет:

Отправить комментарий