გაკვეთილის გეგმა
ჯგუფის მუშაობის შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის
მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის
მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის
წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა
წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა
ჩართულია
|
ყველა
ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა
და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ
უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ
ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის
მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად
ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ
მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ
ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ
გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს
დროის ლიმიტი
|
ლიდერის
როლი
|
ლიდერი
ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი
ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი
ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა
მზად ჯგუფში მუშობისთვის?
|
|
რამდენად დროულად
და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?
|
|
რა გააკეთე
ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?
|
|
რას გააკეთებდი
შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?
|
|
ხარ თუ არა
კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ
სამუშაოს დასრულების შემდეგ?
|
|
გაკვეთილის გეგმა
საგანი
|
სამოქალაქო
განათლება
|
მასწავლებელი
|
თეა დოლიძე
|
სწავლების საფეხური
|
საშუალო IXა კლასი
|
მოსწავლეთა
პროფილი
|
29 მოსწავლე
|
გაკვეთილის
მთავარი თემა
|
ადრეული ქორწინება
|
გაკვეთილის
ტიპი
|
დისკუსია
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
მოსწავლეები
შეიძენენ მსჯელობის და ანალიზის უნარს. განუვითარდებათ ურთიერთმოსმენის კულტურა და
ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას.
|
ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრულიმიზნები და შედეგები/სტანდარტები
|
მოქ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული
თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.
მოქ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების
განვითარებისათვის.
მოქ. IX 6.მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ:
·
განმარტავს ადამიანურ ღირსებას, მოჰყავს
მაგალითები ცხოვრებიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან მისი შელახვისა და დაცვის
შესახებ;
·
დისკუსიის დროს ავლენს ადამიანის ღირსების
პატივისცემას (მაგ.: მის საწინაღმდეგო
მოსაზრებას ბოლომდე ჩუმად, აუღელვებლად უსმენს; საკუთარ პოზიციას იცავს ან სხვის
მოსაზრებას ეწინააღმდეგება პირად თვისებებზე საუბრის გარეშე და.შ.);
მსჯელობს იმპულსურ
ქცევასა (”მინდა”) და ნებელობით ქცევას (”საჭიროა”) შორის განსხვავებაზე, მოჰყავს
კონკრეტული მაგალითები და აკეთებს დასაბუთებულ არჩევანს მათ შორის.
მსჯელობს ოჯახზე,
როგორც საზოგადოების ძირითად ღირებულებასა და ადამიანის ძირითად გარემოზე. გამოკვეთს
ოჯახის სტრუქტურას და ფუნქციურ როლებს მასში. აანალიზებს ოჯახში პასუხისმგებლობების
განაწილების საკითხს და მსჯელობს საკუთარ პასუხისმგებლობაზე
|
შეფასების საგანი
და პროცედურები
|
განმავითარებელი
შეფასება, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა,
მოსწავლეების
თვითშეფასების რუბრიკა
|
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური რესურსი
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო
9 კლასის სამოქალაქო განათლება
ინტერნეტრესურსები
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეები
ფლობენ ინფორმაციას ადრეული ქორწინების მიზეზებზე და შედეგებზე.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
მოსწავლეების
სხედან ჯგუფებად საკუთარი ინტერესებისა და სურვილების გათვალისწინებით
I ფაზა-შესავალი
აქტივობა 4 წთ
II ფაზა-მოძიებული ინფორმაციების მოსმენა-გაცნობა
აქტივობა 20 წუთი
მოსწავლეები
აკეთებენ მოხსენებას მოძიებული ინფორმაციის საფუძველეზე. მათ ქონდათ მოყვანილი ადრეული
ქორწინების სტატისტიკური მონაცემები ქვეყნების და წლების მიხედვით. არგუმენტირებულად
გამოკვეთილი და დადასტურებული ქონდათ ადრეული ქორწინების დადებითი და უარყოფითი მხარეები.
III ფაზა-დისკუსია
აქტივობა-15 წუთი
მოსწავლეები
მსჯელობენ ადრეული ქორწინების დადებით და უარყოფითმხარეებზე, მოჰყავთ მაგალითები
საქართველოს კუთხეებში გამოვლენილი ადრეული ქორწინების საფუძველზე.
IV ფაზა-შეფასება
აქტივობა 5 წუთი
მასწავლებელი
აძლევს მოსწავლეებს განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებას
|
მოსწავლეთა
შეფასება კომენტარებით
|
შეფასების რუბრიკების
მიხედვით
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–9-10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
|
ხშირად უსმენს დაუყურებსორატორს
|
ყოველთვისუსმენს დათვალყურსადევნებსორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
|
ძირითადადმეტყველებაგასაგებია, ზოგჯერუყურებს მსმენელს
|
მეტყველებსმკაფიოდ,უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესიაქვს. არგამოხატავს ან ვერუკავშირებს თავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
|
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიოთემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმისაჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
|
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში,და იშვიათადმაგრამ არღვევსდისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრებისარგუმენტირება
|
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტებიდა ცნებები
|
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებით. არისლოგიკურიკავშირისაკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
|
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები
|
ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა
მზად ჯგუფში მუშობისთვის?
|
|
რამდენად დროულად
და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?
|
|
რა გააკეთე
ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?
|
|
რას გააკეთებდი
შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?
|
|
ხარ თუ არა
კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ
სამუშაოს დასრულების შემდეგ?
|
|
გაკვეთილის გეგმა
საგანი
|
სამოქალაქო
განათლება
|
მასწავლებელი
|
თეა დოლიძე
|
სწავლების საფეხური
|
საშუალო IXა კლასი
|
მოსწავლეთა
პროფილი
|
29 მოსწავლე
|
გაკვეთილის
მთავარი თემა
|
ადრეული ქორწინება
|
გაკვეთილის
ტიპი
|
დისკუსია
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
მოსწავლეები
შეიძენენ მსჯელობის და ანალიზის უნარს. განუვითარდებათ ურთიერთმოსმენის კულტურა და
ისწავლიან სხვისი აზრის პატივისცემას.
|
ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრულიმიზნები და შედეგები/სტანდარტები
|
მოქ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული
თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.
მოქ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების
განვითარებისათვის.
მოქ. IX 6.მოსწავლეს
შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ:
·
განმარტავს ადამიანურ ღირსებას, მოჰყავს
მაგალითები ცხოვრებიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან მისი შელახვისა და დაცვის
შესახებ;
·
დისკუსიის დროს ავლენს ადამიანის ღირსების
პატივისცემას (მაგ.: მის საწინაღმდეგო
მოსაზრებას ბოლომდე ჩუმად, აუღელვებლად უსმენს; საკუთარ პოზიციას იცავს ან სხვის
მოსაზრებას ეწინააღმდეგება პირად თვისებებზე საუბრის გარეშე და.შ.);
მსჯელობს იმპულსურ
ქცევასა (”მინდა”) და ნებელობით ქცევას (”საჭიროა”) შორის განსხვავებაზე, მოჰყავს
კონკრეტული მაგალითები და აკეთებს დასაბუთებულ არჩევანს მათ შორის.
მსჯელობს ოჯახზე,
როგორც საზოგადოების ძირითად ღირებულებასა და ადამიანის ძირითად გარემოზე. გამოკვეთს
ოჯახის სტრუქტურას და ფუნქციურ როლებს მასში. აანალიზებს ოჯახში პასუხისმგებლობების
განაწილების საკითხს და მსჯელობს საკუთარ პასუხისმგებლობაზე
|
შეფასების საგანი
და პროცედურები
|
განმავითარებელი
შეფასება, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა,
მოსწავლეების
თვითშეფასების რუბრიკა
|
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური რესურსი
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო
9 კლასის სამოქალაქო განათლება
ინტერნეტრესურსები
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეები
ფლობენ ინფორმაციას ადრეული ქორწინების მიზეზებზე და შედეგებზე.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
საორგანიზაციო საკითხი-1წთ
მოსწავლეების
სხედან ჯგუფებად საკუთარი ინტერესებისა და სურვილების გათვალისწინებით
I ფაზა-შესავალი
აქტივობა 4 წთ
II ფაზა-მოძიებული ინფორმაციების მოსმენა-გაცნობა
აქტივობა 20 წუთი
მოსწავლეები
აკეთებენ მოხსენებას მოძიებული ინფორმაციის საფუძველეზე. მათ ქონდათ მოყვანილი ადრეული
ქორწინების სტატისტიკური მონაცემები ქვეყნების და წლების მიხედვით. არგუმენტირებულად
გამოკვეთილი და დადასტურებული ქონდათ ადრეული ქორწინების დადებითი და უარყოფითი მხარეები.
III ფაზა-დისკუსია
აქტივობა-15 წუთი
მოსწავლეები
მსჯელობენ ადრეული ქორწინების დადებით და უარყოფითმხარეებზე, მოჰყავთ მაგალითები
საქართველოს კუთხეებში გამოვლენილი ადრეული ქორწინების საფუძველზე.
IV ფაზა-შეფასება
აქტივობა 5 წუთი
მასწავლებელი
აძლევს მოსწავლეებს განმსაზღვრელ და განმავითარებელ შეფასებას
|
მოსწავლეთა
შეფასება კომენტარებით
|
შეფასების რუბრიკების
მიხედვით
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
შეფასება
|
1–4
|
5–7
|
8–9-10
|
მოსმენა
|
იშვიათად უსმენსდა უყურებსორატორს
|
ხშირად უსმენს დაუყურებსორატორს
|
ყოველთვისუსმენს დათვალყურსადევნებსორატორს
|
საუბარი
|
მეტყველებაარამკაფიოა,მსმენელს უჭირსგაგება
|
ძირითადადმეტყველებაგასაგებია, ზოგჯერუყურებს მსმენელს
|
მეტყველებსმკაფიოდ,უყურებს მსმენელს
|
მონაწილეობა
|
მცირე ინტერესიაქვს. არგამოხატავს ან ვერუკავშირებს თავისმოსაზრებებსსადისკუსიო თემას
|
ძირითადადგამოხატავსინტერესს,კომენტარები დააზრებიყოველთვის არაასადისკუსიოთემის გარშემო
|
იჩენს ინტერესსდისკუსიისთემისადმისაჭიროკომენტარებით დააზრის გამოთქმით
|
კოოპერაცია
|
იშვიათადთანამშრომლობსთანაკლასელებთანდა ვერ იცავსდისკუსიის წესებს
|
ძირითადადთანამშრომლობსთანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვებასხვის საუბარში,და იშვიათადმაგრამ არღვევსდისკუსიის წესებს
|
თანამშრომლობსთანაკლასელებთან,სხვებს აცლისაზრის გამოთქმასდა იცავსდისკუსიის წესებს.
|
მოსაზრებისარგუმენტირება
|
მოსაზრებამოკლებულიალოგიკურ კავშირსსაკითხთან და არარის გამყარებულიფაქტებით
|
მოსაზრებისგასამყარებლადგამოყენებულიასადავო ფაქტებიდა ცნებები
|
მოსაზრებაორიგინალურია დაგამყარებულიაფაქტებით,ცნებებით. არისლოგიკურიკავშირისაკითხთან
|
არავერბალურიკომუნიკაცია
|
იშვიათად იყენებსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმებს(თვალით, ჟესტით,ხმით,
გამომეტყველებით)
|
ხშირად შეუძლიადაამყაროსარავერბალურიკონტაქტი
|
შეუძლიაეფექტურადაღიქვას დაგამოიყენოსარავერბალურიკომუნიკაციისფორმები
|
ჯგუფის თითოეული წევრის თვითშეფასების სქემა
იყავი თუ არა
მზად ჯგუფში მუშობისთვის?
|
|
რამდენად დროულად
და კარგად შეასრულე შენზე დაკისრებული მოვალეობა?
|
|
რა გააკეთე
ან რა თქვი ისეთი,რაც შენს ჯგუფს დაეხმარა სამუშაოს შესრულებაში?
|
|
რას გააკეთებდი
შემდეგ ჯერზე ჯგუფის უფრო ეფექტური მუშაობისათვის?
|
|
ხარ თუ არა
კმაყოფილი?რა ისწავლე ჯგუფის წევრებისაგან?
რას გრძნობ
სამუშაოს დასრულების შემდეგ?
|
|
1c
Комментариев нет:
Отправить комментарий